I denne utgaven finner du alt du trenger å vite om leverandørene på Minimessa, og vi har besøkt butikker fra Mosjøen til Bodø og hørt hva oppskriften er for å drive god butikk.

Tekstilforum kommer ut seks ganger i året,og er det eneste fagbladet for tekstilhandelen i Norge. Vi har reportasjer fra butikker og fabrikker, vi skriver om merker og designere, butikkutstyr og økonomi, historikk og trender.

I denne utgaven kan du lese om følgende:

Tekstilforum 2/2019 er på vei ut til abonnentene. I denne utgaven kan du lese om følgende:

LEDER:

Den største opplevelsen er DEG!
«Det er ikke sirkus og ablegøyer som vil avgjøre om butikken din lever om fem år. Det er du selv, din kompetanse og dine holdninger som er avgjørende.»
Les lederartikkelen her


BRANSJEN

Flere sider med bransjenyheter


MINIMESSEEKSTRA

Det er klart for minimesser igjen – en hyggelig, sosial og effektiv møteplass for leverandører og innkjøpere av mellomkolleksjoner og varer med omgående levering.

I vårt minimesseekstra finner du utstilleroversikt og flere sider med bransjenyheter.

I tillegg:

7 sko-trender du skal holde øye med
Pej gruppens trendteam presenterer syv forskjellige sko-tendenser som du bør holde øye med de kommende sesonger. Si velkommen til nye fortolkninger av cowboystøvelen, morsomme detaljer som får oss til å dra på smilebåndet, bling-bling og et hjertelig gjensyn
med 90- og 2000-tallet. Det er tendenser og trender som appellerer, både på originalitet og autentisitet.


BUTIKKDRIFT

Hva er din oppskrift for å drive god butikk? Hva gjør du for å utvikle og fornye deg, og hva er dine største utfordringer? Dette er utgangspunktet for Tekstilforums reportasjeserie fra ulike butikker landet rundt.

I denne utgaven: Mosjøen – Bodø

Hard jobbing, nøysomhet og god service
Hard jobbing, nøysomhet og god service! Det er suksessoppskriften til Ricardo Clarke i Clarke´s i Bodø.

Kontroll og godt planlagte innkjøp
God lagerkontroll, godt planlagte innkjøp og mer innkjøp i sesong. Det er det viktigste fundamentet for god butikkdrift for Karin og Asbjørn Hammer i Mosjøen.

Eierskifte, men alt som før i Riccardo
– Riccardo er livsstil og lidenskap. Vi tenker ikke noe på hvem om er eiere, vi fortsetter som før, sier Kristian Baustad i Riccardo i Bodø.

Loe-butikkens oppskrift: Service, fagkunnskap og merkevarer
Service, fagkunnskap og merkevarer. Det er fundamentet som har gjort Loe-butikkene til et landemerke i Mo i Rana i snart 70 år.

– Sosiale medier de nye utstillingsvinduene
– Sosiale medier er de nye utstillingsvinduene våre! Det sier Aimi Helen Løvold i Lulu i Bodø.


DATA

Front Systems med iPad-kassesystem
Software-selskapet Front Systems lanserer iPad-kassesystem designet for de som jobber i motebutikker.


INNREDNINGSTRENDER

Skal man selge sardiner i et sirkus?
Kanskje du undrer deg over overskriften, men det er faktisk tilfelle at det er en butikk i Lisboa som selger sardiner i boks, og den er innredet som et sirkus. Det er bare ett eksempel på hvordan man utforsker nye løsninger på hvordan butikk kan utformes.

FREMTIDENS UTOPI
På messen Heimtextil viste spåkulen fem retninger for hvordan vi kommer til å ville innrede fremover. Ønsker du å fremme lekenhet eller avslapning, friluftsliv eller det luksuriøse?

MED ØYE FOR DETALJENE
Hva skal du krydre butikken med de kommende sesongene? Tekstilforum har vært på messen Heimtextil og lett etter nye inspirasjonsmomenter til din butikk.


ÅRETS LEVERANDØR

STAY HUNGRY årets leverandør
Stay Hungry er årets leverandør i Norge. Det er klart etter at kunder og forbindelser har gitt bedriften et overveldende antall stemmer i forhold til de nærmeste konkurrentene i Tekstilforums kåring.


FREMTIDENS TEKSTILER

Fremtidens tekstiler
Hvilke tekstiler bør du være på utkikk etter – både når det kommer til trend og teknologi?


MILJØ OG BÆREKRAFT

– Vi har lagt oss til en bruk og kast-vane som vi må snu
Da Aksel Lund Svindal skulle investere i en kleskolleksjon, hadde han et klart mål: Bevise at man kan lage moteriktige kvalitetsprodukter uten å skade naturen.


BRANSJEPROFILEN

Kvinnen bak Tom Wood
«Bak enhver suksessfull mann står en sterk kvinne», sier ordtaket. Bak merkevaren Tom Wood er det Mona Jensen som står – stødig, stilsikkert og med en internasjonal suksess få andre norske merker har opplevd.


FASTE SIDER

Leverandørindeks
Klikk her for nettversjon


Bestill abonnement

Last ned hele bladet eller enkeltsider

Tekstilforum 2/2019 er ute nå