Convenience 2/2020 er ute nå

I 2013 startet det norske konseptet Funky Frozen Yogurt opp sin første butikk her til lands. I dag har kjeden hele 20 avdelinger fordelt rundt på kjøpesentre i Norge. Målet var å øke omsetningen med 10 prosent i år. I disse koronatider venter de seg imidlertid en tøff sesong.

Publisert Sist oppdatert

– Det blir helt klart ett tøft år, selv etter at samfunnet åpner opp og kommer tilbake til normalen, er vi forberedt på at det vil ta tid før omsetningen er tilbake til normalen. Sesongen vi nå går inn i, er perioden vi tjener pengene våre, her mister vi mye i år, kanskje nesten alt. Avhengig av hvor lenge dette varer, sier daglig leder Arne Wibe i Funky Frozen Yogurt.

I Convenience kan du lese mer om iskremkjeden, som til tross for krisa har store planer framover. I tillegg finner du dette:

Leder:
En vakker dag…..

«Om en stund vil vi alle komme tilbake til normalen. Kanskje blir den ikke helt som før, og forhåpentligvis vil nordmenn mer enn noen gang verdsette det norske bedrifter har å tilby.»

«Cash is king»: 10 gode råd for bedre likviditet
VIRKE: Mange servicehandelskjeder og bedrifter har permittert egne medarbeidere og redusert åpningstidene. Med lavere omsetning vil neste fase dreie seg om tiltak som sikrer tilstrekkelig likviditet til krisen er over. Det er på høy tid å børste støv av ordtaket «Cash is King».

TEMA: ISKREM

Eventyrlig iskremvekst
I 2013 startet det norske konseptet Funky Frozen Yogurt opp sin første butikk her til lands. I dag har kjeden hele 20 avdelinger fordelt rundt på kjøpesentere i Norge. Målet var å øke omsetningen med 10 prosent i år. I disse koronatider venter de seg imidlertid en tøff sesong.

Doblet One-Shot salg på tre år
I løpet av tre år i Norge har iskremkonseptet One-Shot mer enn doblet seg. I 2017 hadde de rundt 400 maskiner ute, per mars 2020 er det nærmere 900 iskremmaskiner ute i det norske markedet.

Patricias Gatekjøkken: Her går det unna med 3 000 is i sommerhalvåret
BARDU: I den lille tømmerhytta på Setermoen er det særdeles kort issesong. Den starter som regel ved 17. mai og varer til skolestart i august. Våren 2017 kastet de ut den tradisjonelle softis maskinen og satset på iskrem fra One-Shot. Det har vært lønnsom bedrift.

Spreke farger og velkjente smaker
Denne våren kommer det flere nye spennende toppinger fra NIC i knæsje farger, og i velkjente smaker som Smørbukk, Melkesjokolade og lakris fra Lakrisgutta.

SMAK 2020

Sergey Pak til topps i Nordic Sushi Cup
Sergey Pak fra restaurant Nama i Bergen gikk seirende ut av finalen i Nordic Sushi Cup. Harry Hermosa fra Alex Sushi i Oslo og Mikhail Khan fra Sabi Sushi Hinna i Stavanger kom på henholdsvis andre- og tredjeplass.

Resirkulert suksess for Den Stolte Hane
Vestfold Fugl og Den Stolte Hane har i lang tid jobbet for å lage en stand som speiler selskapets profil når det kommer til dyrevelferd, bærekraft og miljø. «En stand full av historie, humor, kunnskap som virkelig klarer å engasjere», uttalte juryen om vinneren av Beste Stand på SMAK 2020.

NM I KAFFE

Her er vinnerne i NM i Kaffe 2020
Fra den 3. til 6 mars ble NM i Kaffe arrangert på SMAK 2020 med mer enn 50 deltakere. Nå er fire nybakte Norgesmestere er klare for VM i Warszawa og Melbourne.

BRANSJEJUS

Hva må vi ha med i permitteringsvarselet til våre ansatte?

FASTE SIDER

Bransjenytt

Praktisk utstyr

Produktnytt

ConvenienceMARKEDET
Se nettutgaven her

Convenience

Convenience kommer ut seks ganger årlig og setter søkelys på dagens og morgendagens serveringssteder for travle mennesker.

Les mer om bladet

Bestill abonnement

Last ned bladet