Iskrem er tema i den nyeste utgaven av Convenience. Men det er også mye mer å lese om. Ta en sniktitt her!

Papirutgaven av Convenience kommer ut seks ganger i året. I Convenience 2/2018 kan du lese følgende:

LEDER

De glade festdager!
«Her var over 350 kjøpmenn, medarbeidere og leverandører samlet for å sikre kundene gode opplevelser, og ikke minst mye god mat og iskremvarianter. MIX 2.0 ble lansert med brask og bram, og målet er å nå dagens ungdom.»
Les lederen her!

MIXVAL 2018

MIX 2.0: Går fra kiosk til spisested
Den første helgen i mars ble årets Mixival arrangert. I tre dager fikk både kjøpmenn og medarbeidere et godt innblikk i hvordan man tiltrekker seg dagens ungdom, hvordan man kommuniserer i sosiale medier, og hvordan man lager mange spennende nye matretter. Presentasjon av MIX sitt nye konsept fra kiosk til spisested var også et viktig element under samlingen.

TEMA: IS

MIX Amfi Eidsvoll: Et fristende spisested som bugner!
Ved MIX Amfi Eidsvoll er ingenting overlatt til tilfeldighetene. Butikken fremstår i beste drakt som MIX 2.O. Gitte Waaler og hennes kompanjonger smiler sjarmerende bak disken, og kundene strømmer til!

Stor suksess med innleid isbar
June Dahlskaas i Lysefjorden Sjokolade fikk for alvor oppleve at sommerstemte nordmenn er glad i iskrem. Med isbar fra Isbarkompaniet gjorde hun braksuksess sommeren 2017. I i år kommer isbaren på plass enda tidligere.

48 sorter iskrem: Serverer 1200 is i uken
Hos Kafe Kvisten ved Gulskogen senter i Drammen går det unna med 1 200 is i uken. I den seks meter lange isdisken kan kunden velge mellom 48 sorter iskrem, i tillegg til et godt utvalg av hjemmelagede blingser, supper og burgere.

Spisses mot storhusholdning
Diplom-­Is er blitt hovedaksjonær i iskremfabrikken Kulinaris, men gründerne Roar Langli og Even Riis forteller at Kulinaris skal fortsette som egen merkevare. Nå skal det satses enda mer på storhusholdningsmarkedet.

Fiks ferdig iskrem hele året
I 2017 lanserte One­Shot en helt ny italiensk iskrem og tilhørende iskremmaskin. – Mottakelsen det første året har vært svært god, sier Bjørn Vidar Holtung i One­Shot Norge AS.

KUNDEMØTET

Superfornøyde kunder og lykkelige ansatte
Susanne Eidhorn er en svensk atferdspsykolog, og er enig med Richard Branson som sier at de ansatte er viktigere enn kundene. – Sørg for at betjeningen tar seg av kundene skikkelig!

TRENDANALYSE

Endrede kjøpsvaner tvinger butikkene til nye strategier
Konkurransen fra netthandelen øker presset på butikkene, samtidig som forbrukerne har stadig høyere forventninger. For å tiltrekke kunder må butikkene utfordre seg selv til å tørre og tenke i nye baner.

NM I SUNN FASTFOOD

NM i sunn fastfood sparkes i gang
For femte gang på rad arrangeres NM i sunn fastfood. Påmeldingen åpner 28. mai og stenger 25. juni. Selve konkurransen blir gjennomført fra mandag 18. juni til mandag 20. august.

JAPANSK TAPAS

Japas på menyen
Kikkomans sjefskokk i Europa, Kiyoshi Hayamizu, lager japansk tapas, og introduserer samtidig et nytt begrep, «japas».

LUNSJ MED HÆGE VAGLE

– Hele bransjen løfter seg på kvalitetsmat
Kategorisjefen i ST1/Shell, Hæge Vagle, har jobbet med de gode kundeopplevelsene i bakeri, dagligvare, og de siste årene med nye matsatsninger i selskapet. At de lykkes med Shell­bolla, kvalitetsburgere og den norske reale matpakka, kommer av et rivende engasjement i en tid der endring er blitt den nye normalen.

Convenience 2/2018 er ute nå